Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A harmadik nap:

A harmadik nap reggelén a pompás reggeli után ismét útra keltünk Flieden városából.
Mivel nem találtuk meg a számunkra megfelelő kedvezményes bérletet a menetjegykiadó automata menüjében, ezért menetjegy nélkül szálltunk fel a Frankfurt felé menő vonatra. A vonat jegyvizsgálójának jeleztük a jegyvizsgálatkor, hogy nincsen menetjegyünk, de szeretnénk váltani. A jegyvizsgáló készséges volt, barátságos és segítőkész, néhány perc alatt elkészítette automata menetjegykiadó kisgépével az általunk megfelelőnek ítélt vonalszakasz bérletet. A jegyvizsgálónál is ugyanannyiba került az utazás ára, mintha  az automatából vásároltuk volna meg, nem volt semmi plusz teher (büntetés, fele ár).

Utunk első szakaszában  Frankfurtba vonatoztunk ismét, hogy onnan eljuthassunk Frankfurt(M) Flughafen állomásra (ez a frankfurti  repülőtér állomása). Fliedentől -Frankfurtig  gyönyörködtünk a napfelkeltében, ami útközben ért minket.
Frankfurt Hbf.-re érve pillantottuk
meg az egyik vágányon még álló König Ludvig Damf-Expressz-t. Ezt a szép és látványos vonatot egy BR 01-es gőzmozdony vontatta, fedélzetéről több vasútbarát fényképezett és videózott.  A nosztalgiavonat látványa egy hazai Indóházas különvonatot juttatott eszünkbe.

Kép

Flieden állomása.

Kép

 Napfelkelte a vonatból.

Kép

Vasútbarátok várnak indulásra a König Ludvig Damf-Expressz vonatnál.

Kép

Hamarosan indul a 01 es gőzős impozáns vonatával.

 

Frankfurt Hbf. állomásról Frankfurt(M) Flughefen állomásra S-Bahn-al utaztunk tovább. Először a repülőtéri állomást tekintettük meg, ahol megállnak az InterCity Expresszek. Nagyon jó volt látni így is az állomást, mivel a második napon nem volt időnk itt kiszállni az ICE 726-os vonatból.
A repülőtér gyorsvasúti kapcsolattal rendelkezik, a külön állomáson minden ICE megáll. Az állomást egy mesterséges üvegkupa is bevilágítja egy helyen, amely igen impozáns látványt nyújt az erre tévedőnek.
Ottjártunkkor kettő ICE szerelvény is érkezett, amiknek nagyon örültünk, mert az egyikről videó felvétel a másik hangjáról pedig mp3 hangfelvétel készült. Az mp3 hangfelvétel elkészítése előtt próba felvételt rögzítettünk, amit a ICE jegyvizsgálója is látott, így oda jött hozzánk érdeklődni hogy mit csinálunk. Mi meg megmondtuk neki, hogy mit szeretnénk, erre ő odament a Pilótához (mozdonyvezető) és felhívta a figyelmét, arra hogy jól gyorsítson, mert hangfelvétel készül róla. Lehet, hogy ennek köszönhető a kívállóan sikeredett hanganyag.


Hangfelvételért katt ide: ICE3 93-80 5 403 005-2: Frankfurt(M) Flughafen.mp3

A videóért katt ide: ICE3 93-80 5 403 005-2: Frankfurt(M) Flughafen.vmw

 


A repülőtéri terminálok megközelítéséhez először el kell hagynunk a reptéri vasútállomást.
A vasútállomáshoz az S-Bahn hálózat is kapcsolódik. A német vasútállomásokon több DB Bahn Police feliratú ruházatot viselő emberrel is találkoztunk, akik a magyar Vasútőrök megfelelői. Érdekes módon nem csesztettek senkit, sőt ellenkezőleg információkat nyújtottak mindenkinek és segítettek, többek között nekünk is, hogy merre tudjuk megközelíteni a repülőteret.
Az épületből kilépve megtaláltuk a repülőtér 1.számú termináljához vivő autóbuszokat.

Kép

Frankfurt(M) Flughafen állomás.

Kép

Az állomás felső szintje az üveg kupolával,
ezen a képen jól látszik a DB AG. segélykérő oszlopának egyike.

Kép

 

 

A vasútállomás és  reptér főbejárat között ingázó buszok egyike.

 

A repülőtérre megérkezve megcsodáltuk a hatalmas épületet és beléptünk a főbejáraton. A főbejárat előtt az összes légitársaság emblémája kint volt, illetve majdnem mindegyik, mert sajnos a MALÉV nem volt rajta a táblán.
Az épületben sok információs táblával és feljáróval találkoztunk, valamint rengeteg emberrel.
Az egyes terminálok között külön repülőtéri vezető nélküli "vonat" szállította  az utasokat. A repülőtér használói részére az összes közlekedési eszköz díjmentesen volt  használható. Mi is kipróbáltuk a vezető nélküli érdekes eszközt, amely hatalmas élményt nyújtott.

Kép

Frankfurt Repülőterének Utascsarnoka.

Kép

A vezető nélküli vonat: Ilyen közlekedik a terminálok között.

 

 

A videóért katt ide: Frankfurt repülőtér vezetőnélküli vonat.vmw

 

A vezető nélküli vonattal egy állomást mentünk, mert a Vendégek csak eddig utazhatnak az érdekes járművön. A reptér központi csarnokába visszatérve megtekintettük a teraszon át a repülőgépeket. Sajnos közvetlenül a teraszra nem tudtunk kimenni, mivel az pont zárva volt.

 

Kép

A Malaysia-i légitársaság egyik gépe.

 

A repülőtér megtekintése után újra S-bahn-ra szálltunk, hogy vissza vonatozzunk a Frankfurti főpályaudvarra. Frankfurt Hbf. állomásról tovább utaztunk Würtzburgig immár másodszor Regional-Expressz vonattal. Würtzburgban nem tartózkodtunk sokáig, mivel átszálltunk egy másik vonatra, mellyel Nürnbergig utaztunk tovább.

Kép

Regional-Expressz vonatunk Würtzburgban.

Kép

Würtzburg névfelirata.

Kép

A táj lenyűgöző volt erre felé is.

 

Nürnbergbe 13.óra előtt érkeztünk meg. Sajnos a pályaudvarból nem láttunk sokat, mivel sietni kellett az itt található vasútmúzeumba. A Nürnbergi vasútmúzeumot a DB Mobility Networks Logistics üzemelteti, ez a német államvasutak egyik vállalata. A vasútmúzeum dolgozói szintén a német vasút alkalmazásában állnak. A múzeumban szinte csak a német vasútvállalat történetével foglalkozó relikviák és modellek nézhetők meg. Van egy szabadtéri és egy fedett kiállítórész is, ahol igazi régi vasúti járműveket tekinthetnek meg a vasút elkötelezett barátai. A múzeum dolgozói segítőkészek és udvariasak voltak. A múzeumnak ajándékot is vittünk, néhány magyar vasutas relikviát. A múzeumba ingyenesen engedtek be minket, ugyanis kaptunk két hat éven aluli gyermeknek szóló jegyet. Hát igen mindig tudtuk azt, hogy a vasútbarátok mindig is gyermekek maradnak és szívükben örökké él az első karácsonyra kapott villanyvasút emléke.

Kép

Egy kiállított gőzmozdony a múzeumban.

Kép

 

 

Egy villamos mozdony  a Német birodalom vasútjából.

Kép

Kemenczei Róbert tagtársunk egy villamos mozdony társaságában.

Kép

 

 

Egy E11-es villamos mozdony fülkéje kiállítva.

Kép

Egy V118-as makettje, melyben jól látszik  a két dízelmotor.

Kép

Egy régi kellékekből berendezett forgalmi iroda.

 

A Nürnbergi vasútmúzeum megtekintése és egy rövid séta után ismét vonaton ültünk ezúttal Würtzburg volt a helyszín, immár harmadszor.
Würztburgig is készült néhány érdekes fotó az útról, illetve Würtzburgban is.

Kép

Tájkép: Nürnberg-Würtzburg.

Kép

Egy érdekes festmény az egyik állomáson. 

Kép

 

Tauberexxpress: Egy vasútépítő munkagép.

Kép

 

Figyelemfelhívó hirdetmény a vonaton: 
 Pályaépítés Würtzburg-Kitzigen állomások között.

 

Würtzburga késő délután érkeztünk, már sötétedett. Itt próbáltuk ki Németország legnagyobb emelkedésű városi villamosát. A villamosozás nagyon nagy élmény volt és a város is gyönyörű épületekkel, terekkel tarkított.

Kép

Emelkedő villamospálya Würtzburgban.

Kép

Würtzburgi villamos.

Kép

Würtzburgi Székesegyház.

 

 

Würtzburgon át folyik a Majna nevű folyó. A legrégebbi folyón átívelő híd a Majna Híd, ez már műemlék. A hídról csodaszép látvány tárult elénk.

Kép

Majna folyó.

Kép

Egy mederkotró hajó.

Kép

Würtzburgi házak.

 

Az érdekes városnézés után tovább vezetett utunk Rothba.
Ahhoz, hogy eljussunk Rothba ismét útra kellett kelnünk Nürnbergig egy Regionalbahn vonattal.
Nürnbergbe átszálltunk egy S-bahn szerelvényre, amely Rothig közlekedett. Rothba késő este 23.14-kor érkeztünk. Itt egy családi háznál szálltunk meg.
Ez a nap is jó hosszú és fárasztó volt, így ismét örültünk a ránk váró  pihenésnek.

Kép

A Roth-i vonat E143-mas mozdonya Roth végállomáson.

Kép

Esti hangulatkép Rothban.

 

 

 

 Folytatásért katt ide:
III. rész