Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az ötödik nap

Ennek a napnak a reggele Hegyeshalom Állomásfőnökség vasutas szállóján ért minket. A felkelés után összecsomagoltunk és lementünk az állomásra picit nézelődni. Amíg Péter elment reggelit és útravalót vásárolni addig Robi az állomás, a rendező és a vontatási telep területén fényképezett, természetesen Engedéllyel és a szabályok betartásával. Nagyon jó képek születtek az érkező  vonatokról és a már feledésbe merült mozdonyokról.

Kép

Egy Talent érkezik Rajkáról.

Kép

WIENER WALZER  Euro Nigt vonat érkezett.

 

Az állomás fotózása után a vontatási telep és a rendező környékének dokumentálása következett. A rendező vágányai és környezete teljesen rendbe volt, azonban ugyanez a MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zrt. fenntartási telepehelyének területéről már nem mondható el. Viszont a vontatási telepen sok érdekes dolog található, mint például egy még megmaradt amerikai Trumanak hívott 411-es gőzmozdony, ami még nagyon jó állapotban van és pályaszámilag is az utolsók egyike. Voltak a területen még M44-es Bobo dízelek is, ezek már nem üzemeltek, csak kerítésként várják sorsuk jobbra fordulását, pedig valamikor biztos szebb napokat láttak a  magyar vasút nagy átalakulása előtt.

Kép

411 358: a régi idők szele.

Kép

Kerítés a Ganz-Mávag egykori legsikerültebb mozdonyaiból.

 

Hegyeshalom állomásról Győrbe vonatoztunk tovább a 9437-es számú Wien-Südbanhofról érkezett EUREGIO vonattal. A vonat az előző esti kocsi típusból állt, amelyek nagyon kényelmes 140 km/h sebességre alkalmas kocsik voltak. Ennek ellenére az összes ablakot teljesen le lehetett húzni, mint a mi egykori Bh típusú személykocsijainkon. Ez a fillinges megoldás a régi gyermekkori utazásaink emlékét juttatta eszünkbe. 

Kép

  Vonatunk Hegyeshalmomban a 9437-es EUREGIO.

 

Győr állomásán nem volt sok időnk, mert negyed óra várakozás után indultunk tovább a 9305. számú belföldi gyorsvonattal Budapest Keleti pályaudvarra. A kis időt kihasználva látogattuk meg a  MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zrt. Győri fenntartási telephelyét. A telephely munkavállalói és vezetése igen készséges és együttműködő volt. Több mozdony is lencsevégre került, azonban egyet sajnos nem fotózhatunk le ez pedig az LCH Hungary Kft. dízel tolatómozdonya volt, indoklásként azt a választ kaptuk, hogy a kérdéses mozdony magántulajdonba van  az nem a  MÁV -é. A területen egyébként a gép átvizsgálását és szükséges vizsgálatait tartották. Az illetékesek LCH mozdonyra vonatkozó kérést tiszteletben tartva fájó szívvel hagytuk el a telephelyet.

Kép

 

Egy nemzetközi vonat érkezik Wien felől GySEV-es IC-s kocsirésszel, háttérben a járműfenntartási telephely látható.

Kép

Púposok Győrben, ide kisegítésnek érkeztek még a nyári
Győr-Siófok fürdővonatokhoz.

 

Budapest-Kelenföldig a 9305.-ös gyorsvonat pontosan közlekedett, illetve hajszál pontosan is indult. A körvasúton való utazásunk egy picit hosszúra nyúlott, mivel vonatunkat a Keleti Pályaudvar bejárati jelzőjénél 18 percig várakoztatták, ami egyébként pontosan állt volna meg a Keleti Pályaudvar peronjánál. A nem éppen utasbarát megoldás miatt 12.18 helyett a gyorsvonattal 12.33-kor álltunk meg a pályaudvaron, ezért a MÁV Zrt. és annak leányvállalatainak hibájából nem sikerült metróznunk Budapesten. Eredetileg Kaposvár felé a Déli Pályaudvarról induló 12.45-ős gyorsvonattal mentünk volna haza. Sajnos sem a vonaton sem az állomáson nem kaptunk tájékoztatást és magyarázatot az amúgy pontosan érkező gyorsvonat indokolatlan forgalomtechnikai malőrjének okáról.

Kép

 

Hosszúra nyúlt várakozás a Keleti Pályaudvar bejárati jelzője előtt.

Kép

Nicsak egy ütköző, vajon melyik gép veszítette el?

 

A Keleti Pályaudvar utas csarnokában megtapasztaltuk a MÁV-Start Zrt. további szolgáltatásromboló lépcsőjét a peronkapus menetjegy ellenőrzést. Ami megdöbbentő az egészben az, hogy utcai ruhában lévő egyének, nem megfelelő viselkedést tanúsítva hatóságnak kiadva magukat elkérik a vonatról leszálló utasoktól a menetjegyet! Az utasnak aki a vonatról leszáll nyilvánvalóan van menetjegye, mert a MÁV-START Zrt. munkavállalójával biztos találkozott a vonaton, aki lekezelte a menetjegyet- ha meg nem ez nem az utasok baja. A rendszer legnagyobb hibája az, hogy minden vágánynál külön beléptető rendszer van, így a vágányok szabadon nem járhatók át, akadályozva ezzel a vasútbarát fotósok munkáját. Minden peronkapunál kérik a menetjegyet, amikor már tízszer megmutattuk már elborult az agyunk, egyébként sehol Európában nincsen ilyen peronkapus, az utasok szabad utazáshoz való jogait sértő akadályozó, zaklató rendszer. Volna mit tanulni és átvenni a személyszállítási szolgáltatások javítása érdekében az európai vasutaktól.

Kép

 

Álló szerelvények a keleti pályudvar tárolóján.

Kép

Már látszik a Keleti csarnoka.

 

Kép

Együttállás a Keleti csarnokában.

 

Budapestre megérkezve már a győri vonatról hívtuk fel telefonon a MÁV-Direct információs központot, érdeklődve a továbbutazás lehetőségéről. A központ munkatársai készségessek és segítőkészek voltak.
Mivel a Győrből érkező vonatunk megkésleltetése miatt akadt időnk Budapesten
, ezért egy rövidebb városnézésre indultunk. A városnézés során utaztunk a BKV Zrt. Combinó villamosával, amik már légkondicionáltak. Készült két kép is egy számunkra érdekes trolibuszról és az 54 méter hosszú villamosról.

Kép

Skoda típusú trolibusz Budapesten.

Kép

Combinó villamos Pest utcáján.

 

 

A városnézés után visszamentünk a Keleti Pályaudvarra, ahol felszálltunk a Pécsre tartó IC 814-es számú Misina InterCity névre halgató vonatra. Az intercity vonat kocsija tiszta és kényelmes volt, sőt teljesen újszerű ADTRANZ típusú kocsi volt. Dombóvárig egy picit el is gondolkodtunk rajta, hogy mitől mások a pécsi utasok mint mi somogyiak. Vagy például azon, hogy a Budapest-Pécs viszonylaton miért is van olyan sok intercity és gyorsvonat, vagy a Budapest-Kaposvár viszonylatot miért szeretné "visszafejleszteni"  a MÁV személyszállító cége.
Dombóvár állomásra a Misina interCity vonat pontosan érkezett meg, itt átszálltunk a már jól ismert korszerűsített Bzmot típusú Interpicy vonatra.
Az Interpicy Kaposvár állomásra 17.36-kor érkezett.
A piciből való kiszállás után örömmel nyugtáztuk, hogy  a kitűzött kilométereket és vonatszámokat a papírformának megfelelően teljesítettük. Nagyon jó volt újra hazaérkezni a sok ezer kilométer és a helyenként fárasztó utazás után.

Kép

IP826 Dombóvár állomáson.

Kép

Újra itthon: Kaposvár állomás.


További képek a kirándulásról itt tekinthetők meg: www.vasuttortenet.eoldal.hu/fenykepek/ausztriaban-es-nemetorszagban/