Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


 

Az érdekes vasúti múzeum után lelkes kis csapatunk elindult vissza a vasúti főpályaudvar felé. A pályaudvar előtti tér aluljárójában bevásároltunk, majd a társaság nagyobbik fele elindult várost nézni, de páran nem tartottunk velük, mert a zágrábi mozdonyszolgálati telephely számunkra érdekesebbnek bizonyult.
Átsétálva a vontatási telepre, több érdekes mozdonyt pillantottunk meg. Láttunk sok 1141-es sorozatú villamos mozdonyt , melyek hasonlóan a MÁV V43-masaihoz a legfőbb típusnak számítanak a Horvát vasutakon. Volt több Magyarországon készült Ganz gyártmányú villamos motorvonat, illetve eredeti Amerikában gyártott General-Motors (GM) dízel-villamos mozdony is. Láttunk a nálunk üzemelő MD motorvonathoz hasonló dízel motorvonatot  és több érdekes tolatási mozgást.  

Kép

A motorvonatok javítására szolgáló csarnok.

Kép

GANZ gyártmányú motorvonat.

Kép

Homoktöltő berendezés.

Kép

Tárolóvágányon álló villamos motorvonatok.

Kép

Egy szépen felújított 1141-es gép.

Kép

1141-esek pihenőben.

Kép

Egy GM dízel.

Kép

Egy dízel motorvonat.

Kép

2132 sorozatú dízel tolatómozdony.

Kép

1142 sorozatú (Tirisztorka becenevű) villamos mozdony.

Kép  

Villamos mozdonyok együttállása.

Kép

Egy 1141-es jár be  a telephelyre.

 

Zágrábból 15.46-kor indultunk vissza gyékényes felé az IC200-as Kvarner InterCity-vel, majd Gyékényesre 17.14-kor érkeztünk meg.
Gyékényes állomásról a 17.53-kor induló  8221-es számú személyvonattal utaztunk haza Kaposvárig.
A kirándulás nagyon jól sikerült, sok élménnyel és tapasztalattal gazdagodtunk.